Terms and conditions

Kjøp av Frilin Fashion AS gjennom nettstedet Frilin.no er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet.
 1. GENERELT
1.1. Frilin.no er et nettsted som drives av Frilin Fashion AS (heretter kalt "Frilin", "oss" eller "vi"), et selskap registrert i Norge med organisasjonsnummer 932 288 087 og lokalisert i Niels Juels gate 5, 0272 Oslo, Norge.
1.2. Frilin kan nås på mail: hello@frilin.no hvis du har spørsmål om disse vilkårene og betingelsene, samt forhold knyttet til bestillinger og kjøp.
1.3. Disse vilkårene og betingelsene regulerer salgsvilkårene for alle ordrer som er lagt inn av kunden(e) (heretter kalt "du" eller "kunden") på domene frilin.no, fra det øyeblikket du legger inn en ordre og til betaling og levering. Ved å bestille et produkt godtar du å være juridisk bundet av disse vilkårene og betingelsene.
Sørg for at du har lest og forstått dem før du legger inn en ordre.
Kunden og Frilin omtales heretter samlet som "Partene".
1.4. Frilin forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene fra tid til annen. Den nye versjonen vil ikke være tilbakevirkende, og partene skal bare være bundet av Vilkår og Betingelser som er online den dagen ordren legges inn.
1.5. I disse vilkårene og betingelsene skal følgende begreper ha den betydningen som tilskrives dem nedenfor:
- “Nettsted” betyr domenet til frilin.no.
- “Du”  betyr kunden som legger inn en ordre
- Med "Kunde" menes den personen som legger inn en ordre. Kjøp foretatt på nettstedet er kun for privatpersoner og ikke selskaper.
- “Arbeidsdag” eller "Virkedag" betyr en dag som verken er (i)lørdag eller søndag, eller (ii)en offentlig helligdag i kundens land.
- “Bestilling” betyr ordren som du har sendt til nettstedet for å kjøpe produkter fra oss.
-  “Innhold” betyr alle tekst, grafikk, videoer, bilder og all annen informasjon publisert på nettstedet.
-“Tredjeparts nettsteder” betyr alle nettsteder som ikke er levert av Frilin.
-  “Kontrakt” betyr bestillingen du har lagt inn for kjøp av produkt(er) i samsvar med disse vilkårene og betingelsene.
Ord som representerer entallsform skal inkludere flertall og omvendt.
2. BESTILLING/ KONTRAKTSFORMASJON
2.1. Du kan bare kjøpe produkter fra oss hvis du er juridisk i stand til å inngå en bindende kontrakt med oss, du er en autorisert bruker av betalingsmetoden som brukes til å betale for ordren din. Du kan ikke kjøpe Frilin-produkter for kommersielle og/eller forretningsmessige formål.
2.2. Vårt nettsted vil guide deg trinn for trinn for å fullføre kjøpet og legge inn bestillingen din. Du vil bli informert med et sammendrag som inneholder den vesentlige informasjonen om bestillingen din før du foretar kjøpet. Vi anbefaler på det sterkeste at du kontrollerer alle detaljene i bestillingen før du legger inn kjøpet, da vi ikke kan garantere at vi vil kunne endre opplysningene i etterkant.
2.3. Når du har lagt inn bestillingen, kontakter vi betalingsleverandøren umiddelbart for å få godkjent betalingen fra kontoen din. Vi behandler ikke bestillingen din før vi har mottatt slik autorisasjon. 
2.4. Når betalingen er godkjent, sender vi deg en e-post for å bekrefte kjøpet. Denne e-posten er en bekreftelse på kjøpskontrakten mellom deg og oss.
2.5. Frilin.no forbeholder seg retten til å avvise og/eller blokkere kjøpsforespørsler fra deg av legitime grunner, som for eksempel hvis vi ikke er i stand til å behandle betalingen din, hvis et produkt er/blir utsolgt eller hvis Frilin mistenker at du kjøper produkter for kommersielle og/eller forretningsmessige formål. Hvis et produkt er utsolgt eller blir det mellom det tidspunktet du legger inn en ordre og det tidspunktet lageret vårt behandler det, vil vi kansellere kjøpet av det aktuelle produktet siden det ikke lenger er tilgjengelig. I så fall varsler vi deg og utsteder en refusjon. Hvis vi av en eller annen grunn ikke kan fullføre bestillingen din, vil du motta en e-post med kansellering. Hvis betalingen allerede er trukket for en slik annullert ordre, vil vi refundere det samme beløpet med samme metode som ble brukt til å foreta betalingen. Hvis det av en eller annen grunn er nødvendig med alternative ordninger, vil Frilin kontakte deg.
3. PRISER OG BETALING
3.1. Prisene som er oppgitt på Nettstedet gjelder for alle bestillinger som foretas gjennom Nettstedet. Alle priser er inklusive MVA (der dette er aktuelt). Fraktkostnader og andre kostnader som kan påløpe vil bli belastet i tillegg og vises tydelig under betalingsprosessen. Eventuelle kostnader for pakken skal betales av deg (eller en tredjepart som får fysisk besittelse av varene du har kjøpt).
3.2. Frilin har rett til å endre eller oppdatere informasjon når som helst uten varsel, inkludert feil med priser, detaljer og beskrivelser som vises på nettstedet.
3.3. Hvis det er oppgitt feil informasjon på et produkt du har kjøpt, må du ikke nøle med å kontakte vår kundeservice under vilkårene i bestemmelse 1.3 av disse Vilkår og Betingelser.
3.4. Vi tilbyr forskjellige betalingsmetoder. Du vil kunne finne alle betalingsmetodene som er tilgjengelige i ditt land under betalingsprosessen.
Vær oppmerksom på at vi ikke tar imot kontanter eller sjekker.
3.5. Alle betalinger er underlagt valideringskontroller og godkjenning av betalingstjenesteleverandøren du har valgt. Hvis leverandøren av en eller annen grunn nekter eller ikke godkjenner betaling, vil du bli varslet via e-post og/eller i kassen. Andre vilkår og betingelser kan derfor gjelde.
3.6. Hvis leverandøren av en eller annen grunn nekter å godkjenne betaling, vil ordren bli annullert og du vil deretter bli varslet via e-post og/eller ved betaling.
3.7. Av og til kan vi tilby spesialtilbud og rabatter knyttet til visse produkter på nettstedet. Vilkårene for bruk i forbindelse med spesialtilbud eller rabatter vil bli spesifisert på tilbudstidspunktet.
3.8. Vi forbeholder oss retten til å trekke tilbake slike spesialtilbud eller rabatter når som helst, uten forvarsel.
3.9 Vær oppmerksom på at du er ansvarlig for alle kostnader i forbindelse med pengetransaksjoner.
4. FRAKT OG LEVERING
4.1. Fraktkostnadene vil bli belastet i tillegg til kjøpesummen for produktet, og vises tydelig der det er aktuelt og er inkludert under "Totalkostnad" i kassen.
4.2. Vi har som mål å sende bestillinger innen to (2) til fjorten (14) arbeidsdager etter e-postbekreftelsen. Vær oppmerksom på at forsendelsestiden kan bli lenger på grunn av høysesongsalg, uventede hendelser eller produkttilgjengelighet hos oss og våre leverandører.
4.3. Vi vil utføre en forhåndsgodkjenningskontroll på kortet som brukes til kjøp for å sikre at det er nok midler til å fullføre transaksjonen. Produktet du har kjøpt vil ikke bli sendt før denne kontrollen er fullført og betalingen er mottatt.
4.4. Du vil motta en bekreftelse på e-post når pakken er sendt, som indikerer en estimering av leveringstidspunktet. Den lovede leveringstiden begynner det øyeblikket du mottar e-postbekreftelsen.
4.5. Avhengig av hvor du befinner deg, vil du få leveringsalternativer. Leveringsgebyret avhenger av leveringsalternativet du velger. Du vil kunne finne alle leveringsmetodene som er tilgjengelige under betalingsprosessen.
4.6. Du må gi oss fullstendig og nøyaktig informasjon om leveringsadresse, siden vi ikke kan garantere at vi vil kunne endre den etter kjøpet. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle feil ved levering som skyldes manglende informasjon eller feil på leveringsadressen mens bestillingen legges inn. Risiko og eierskap skal overføres til deg når produktene er i din besittelse.
4.7. Våre transportører vil gjøre sitt ytterste for å levere bestillingen din innen den lovede leveringstiden. Likevel er forsinkelser noen ganger uunngåelige. Ta kontakt med vår kundeservice hvis du ikke har mottatt pakken innen lovet leveringstid.
4.8 Med mindre annet er uttrykkelig avtalt og hvis en levering er forsinket i mer enn 30 arbeidsdager, har du rett til å heve kjøpet.
4.9. Dersom pakken din blir levert til et bestemt leveringssted, samtykker du i å hente den aktuelle pakken innen det tidspunktet som er spesifisert i leveringsvarselet. Pakker skal normalt hentes personlig med gyldig legitimasjon og ordrenummer. Hvis du ikke henter pakken din i tide, vil bestillingen din bli sendt tilbake til oss og refundert i sin helhet.
4.10. Våre transportører leverer ikke i helger og på offentlige helligdager. Vær oppmerksom på at leveringen av bestillingen kan ta lengre tid når det er salg eller i andre travle perioder.
5. RETT TIL TILBAKEKALLING, RETUR OG REFUNDERING
5.1 Vi tilbyr 14 dagers åpent kjøp. Vær oppmerksom på at du bare kan returnere produkter du har kjøpt gjennom nettstedet.
5.2 Returer
5.2.1. Uten at det går ut over din lovbestemte angrerett (se nedenfor), kan du returnere produkter uansett grunn opptil 14 dager etter at du har mottatt bestillingen. Bruk helst returetiketten som følger med bestillingen. Kontakt kundeservice hvis du har mistet etiketten.
5.2.2. Retur aksepteres for rabatterte varer, forutsatt at produktet er i sin opprinnelige tilstand, uvasket og at alle etikettene fortsatt er festet på. Av hygieniske og helsemessige årsaker godtar vi ikke retur av uforseglede undertøysprodukter.
5.2.3 Frilin vil gi deg en returetikett. Du vil bli belastet et returgebyr på 59 NOK ved bruk av denne. Les mer her
5.2.4. Så snart returen din når tilbake til oss, og har blitt behandlet av oss, vil vi utstede en tilbakebetaling. Returprosessen kan ta opptil to (2) uker fra du sender produktet tilbake. Når vi har behandlet returen din, vil du motta en e-post med kreditnota. Du vil da motta refusjonen innen to (2) til fem (5) virkedager.
5.2.5 Hvis du ønsker å bytte en vare må du returnere varen og legge inn en ny bestilling innen fem (5) dager for å unngå returgebyr.
5.2.6 Alle tilbakebetalinger vil bli foretatt med samme betalingsmetode som du brukte da du kjøpte produktet. Hvis du betalte med faktura, kan det hende at betalingsleverandøren må kontakte deg for å kunne refundere pengene. Vi refunderer hele ordrebeløpet, inkludert leveringskostnader. En returkostnad (returgebyr) vil automatisk bli trukket fra refusjonen ved bruk av vår vedlagte returetikett.
5.3 Rett til å trekke seg
5.3.1 Du har rett til å trekke deg fra en kontrakt med oss innen 14 dager uten å oppgi noen grunn. Angrefristen utløper etter 14 dager fra den dagen du, eller en tredjepart annet enn transportøren og angitt av deg, får varene du kjøpte i fysisk besittelse.
For å benytte deg av angreretten må du informere oss om din beslutning om å trekke deg fra denne kontrakten med en utvetydig skriftlig erklæring. Kanseller ordren ved å kontakte oss på e-post: hello@frilin.no
For å overholde angrefristen er det nok at du sender din kommunikasjon om din bruk av angreretten før angrefristen er utløpt.
5.3.2 Følger av å angre. Hvis du trekker deg fra en kontrakt med oss og/eller returnerer noen varer, skal vi refundere alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader ved bestilling.
Refusjon skal skje uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dagen vi ble informert om din beslutning om å kansellere eller til vi har mottatt bevis fra deg om at produktet er sendt; den som er tidligst. Du må returnere varene du ikke lenger ønsker, senest 14 dager fra dagen du mottar varene. Vi refunderer med samme betalingsmåte som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt noe annet. Ved kansellering av ordren tar vi oss av kostnadene ved å returnere varene, forutsatt at du bruker den medsendte returetiketten fra oss, ellers må du betale fraktkostnadene for returen. Vi har lov til å redusere refusjonen for å gjenspeile reduksjon i varenes verdi, hvis dette forårsakes av din håndtering, inkludert eventuelle skader eller tap som oppstår under transport.
5.4 Retningslinjer for rimelig bruk
Selv om vi er stolte av å gi deg en fremragende kundeopplevelse, tar vi alvorlig alle brudd på og misbruk av våre retningslinjer for retur og bytte.
Der det er hensiktsmessig og nødvendig, undersøker vi uvanlige returaktiviteter og iverksetter nødvendige tiltak for å oppnå dette. Hvis vi har rimelig dokumentasjon på at du systematisk har misbrukt vår returpolicy, forbeholder vi oss retten til å avvise alle fremtidige kjøpsforespørsler fra deg eller deaktivere, midlertidig eller permanent fjerne, en av kontoene dine.
Hvis kontoen din er deaktivert og du mener vi har gjort en feil, ber vi deg ta kontakt med kundeservice. Ovennevnte bestemmelser er ikke til hinder for at du kan returnere/kreve varer som allerede er kjøpt.
6. JURIDISK GARANTI FOR SAMSVAR
6.1. Hvis du finner feil på varene du har kjøpt, overholder Frilin alle lovbestemte garantibestemmelser. Du har derfor opptil 3 år fra det øyeblikket du mottar varene til å kreve rettslig garanti. Kontakt vår kundeservice: hello@frilin.no
7. GAVEKORT
7.1. Betaling og levering.
7.1.1. Betalingsmetode. Frilin gavekort kan bare kjøpes på nettstedet med kredittkort/debetkort.
7.1.2. Minimums- og maksimumsverdi. Hvert kjøp av Frilin gavekort er begrenset til en maksimal verdi på 2000 NOK. Minimumsverdien for Frilin gavekort er 250 NOK. Du kan ikke øke saldoen på gavekortet når du har kjøpt det.
7.1.3. Levering. Frilin gavekort vil bli levert til e-postadressen du oppga i kassen.
7.2 Innløsning.
7.2.1 Gyldighet. Frilin gavekort er gyldige i 24 måneder fra kjøpsdato. Deretter fjernes eventuell gjenværende saldo og Frilin gavekort blir ugyldig og ikke lenger tilgjengelig for bruk.
Frilin gavekort kan bare brukes på nettstedet.
Frilin gavekort kan innløses i kombinasjon med en rabattkode.
Frilin gavekort kan brukes inntil saldoen på kortet er null. Hvis saldoen på et gavekort når null, er Frilin-gavekortet ugyldig og kan ikke aktiveres eller brukes igjen.
7.2.2. Kan ikke innløses i kontanter. Frilin gavekort er ikke juridisk betalingsmiddel, kontokort, kreditt- eller debetkort, eller verdipapirer. Du kan ikke få kontantforskudd med ditt Frilin gavekort, løse inn gavekortet ditt i kontanter eller motta noen del av den gjenværende verdien på gavekortet i kontanter.
7.2.3. Ingen bytte av gavekort. Du kan ikke bytte Frilin-gavekortet ditt til en annen valør eller type gavekort, eller mot kontanter eller rabatt. Frilin gavekort kan ikke brukes til å kjøpe et annet Frilin gavekort.
7.2.4. Kjøp som overstiger den gjenværende verdien på gavekortet. Frilin gavekort kan bare brukes til å gjøre kjøp opptil den opprinnelige verdien av Frilin-gavekortet eller den gjenværende verdien av Frilin-gavekortet. Hvis du ønsker å foreta et kjøp for et beløp som overstiger Frilin-gavekortets verdi eller den gjenværende Frilin gavekortverdien, må du betale det overskytende beløpet med en annen betalingsmetode.
7.2.5. Mistede/stjålne gavekort. Tittelen og risikoen for tap av Frilin gavekort overføres fra oss til deg ved elektronisk overføring av Frilin gavekort. Vi er ikke forpliktet til å erstatte tapte eller stjålne Frilin gavekort, men du kan rapportere tapte eller stjålne gavekort ved å kontakte oss.
7.3. Retur av produkter kjøpt med et Frilin gavekort og refusjon av gavekort
7.3.1. Returnere varer kjøpt med gavekort. Produkter som kjøpes helt eller delvis med et Frilin gavekort, kan returneres i henhold til vår returpolicy.
7.3.2. Tilbakebetaling av Frilin gavekort. Etter at du har returnert produktet/produktene som er kjøpt helt eller delvis med et gavekort, vil gavekortet ditt bli kreditert.
Hvis det foretas en delrefusjon for et kjøp ved hjelp av et Frilin gavekort og en annen betalingsmetode, vil eventuelt utestående refusjonsbeløp først bli kreditert til debet-/kredittkortet. Det gjenværende beløpet vil deretter krediteres ditt Frilin gavekort.
Hvis det totale beløpet som skal refunderes er høyere enn opprinnelig på Frilin gavekortet, vil eventuell gjenværende refusjonssaldo bli refundert til den andre betalingsmetoden.
7.3.3 Tilbakebetaling av Frilin gavekort. Du har en returperiode på 14 dager fra det øyeblikket du får levert Frilin gavekortet til deg, til å kansellere bestillingen av et Frilin gavekort og få full refusjon. Gavekort som er brukt kan ikke refunderes.
8. ANSVARSBEGRENSNING OG GARANTIER
8.1. Vi gir ingen garantier i forbindelse med dette nettstedet og tjenesten eller informasjonen, materialet og innholdet gjort tilgjengelig. Vi garanterer ikke at nettstedet alltid er tilgjengelig, eller at informasjonen på dette nettstedet er sann, ikke-misvisende eller nøyaktig.
8.2. Informasjon og innhold på nettstedet skal ikke tolkes som om Frilin gir råd av noe slag.
8.3. Du godtar å ikke bruke noen av produktene våre til noen typer kommersielle og/eller forretningsmessige formål, og vi fraskriver oss ansvar for tap av inntekter/gevinster, tap av kontrakter, tap av forretninger, tap av muligheter eller tap av omdømme. Vårt maksimale ansvar overfor deg for tap eller skade som måtte oppstå i forbindelse med ditt kjøp på nettstedet skal være begrenset til den totale prisen på din bestilling.
9. VAREMERKER
9.1. Varemerkene, navnene og logoene som vises på nettstedet er registrerte og uregistrerte varemerker for Frilin og/eller dets partnere. Forhåndssamtykke fra Frilin og/eller dets partnere er nødvendig for bruk av ethvert varemerke, bilde eller video fra nettstedet. Det er derfor strengt forbudt, på noen måte, å kopiere, reprodusere, laste ned, poste, overføre eller distribuere dokumenter som kommer fra nettstedet.
10. RETNINGSLINJER FOR PERSONVERN
10.1. Les vår Personvernerklæring som utgjør en del av disse vilkårene og betingelsene.
11. BETINGELSESKONFLIKT
11.1  Hvis det er konflikt eller motsetning mellom bestemmelsene i disse vilkårene og eventuelle andre relevante vilkår og betingelser, policyer eller merknader, vil de andre relevante vilkårene og betingelsene, policyene eller merknadene som er spesifikt relatert til en bestemt del av Frilin ikke lenger være gyldige.
12. UGYLDIG
12.1 Hvis en bestemmelse i disse vilkårene og betingelsene blir ugyldig eller umulig å håndheve i en jurisdiksjon, rettsinstans eller myndighet, skal resten av bestemmelsen og alle andre bestemmelser fortsatt gjelde.
13. LOVER OG TVISTER
13.1 Disse vilkårene og betingelsene styres og tolkes i samsvar med norsk lov.
13.2 Kontrakter som inngås gjennom Nettstedet så vel som eventuelle tvister som måtte oppstå på grunnlag av eller i forbindelse med dem skal styres av norsk lov. En minnelig løsning (gjennom et ombudssystem) skal vurderes før eventuelle rettsmidler. I tilfelle denne løsning mislykkes, skal norske domstoler utøve ikke-eksklusiv rettshåndhevelse for å avgjøre eventuelle tvister som måtte oppstå på grunnlag av disse vilkårene.
13.3 Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
13.4 Hvis det skulle oppstå en tvist eller et krav i forbindelse med disse vilkårene, vil vi følge avgjørelsen fra Forbrukertilsynet, det norske landsstyret for forbrukerklager.
Denne policyen ble sist endret 08. januar 2024